BOT | BOTy a SMSy dla klientów

Blog/ BOT | BOTy a SMSy dla klientów

Automatyzacje SMS w Grupie Dealer wykorzystuje bardzo wiele dealerstw np. Jaszpol, Gezet, Astara w różnych wariantach. Kiedy można je wykorzystać? W którym miejscu w czasie procesu sprzedaży lub procesie serwisowym je wykorzystać? W tym artykule znajdziesz również odpowiedź na pytanie: jakie wymagania musi spełniać Twój salon, aby uruchomić taką automatyzację u siebie? Zaczniemy od rodzajów automatyzacji. 

Leady

1. Podziękowanie do klienta za wysłanie leada przez formularz na www lub Facebooku - BOT wysyła wiadomość z podziękowaniem za zainteresowanie konkretną akcją np. zaproszeniem do jazdy próbnej i przesyła w wiadomości link do formularza ze zgodami RODO
2. Powiadomienie o nieudanej próbie kontaktu - call center/BDC lub dział handlowy próbuje skontaktować się z klientem, który zostawił leada, jednak nie można się z nim skontaktować. BOT wysyła wiadomość z informacją SMS o próbie kontaktu z zapowiedzeniem kolejnej próbie kontaktu. Dzięki temu zwiększamy szansę na odpowiedź klienta, który będzie przygotowany na kolejny telefon.  
3. Powiadomienie o nowym leadzie dla pracownika - BOT wysyła wiadomość o nowym ledzie do konkretnej grupy osób, aby jak najszybciej podejmować leady. Może dotyczyć to: konkretnej kampanii marketingowej lub konkretnego źródła leada: www, otomoto lub allegro. Może to dotyczyć też konkretnej grupy: działu call center lub działu handlowego. Dzięki temu leady będą podejmowane jeszcze szybciej! 
4. SMS/email do managera w przypadku niepodjętego leada dłużej niż x h - BOT wysyła wiadomość do kierownika w momencie, kiedy lead jest niepodjęty przez pracowników przez dłużej niż Xh. To Ty ustalasz po jakim czasie powinno zostać wysłane takie powiadomienie: może zostać wysłane po 15 minutach, godzinie lub dwóch. 

Proces sprzedaży

1.Przypomnienie o spotkaniu - BOT wysyła wiadomość SMS z przypomnieniem umówionego terminu spotkania. Dzięki temu nie trzeba wykonywać dodatkowego telefonu do klienta, wiadomość SMS zostanie wysłana automatycznie, bez dodatkowej pracy handlowca. 

2. Podziękowanie za wizytę w salonie - BOT wysyła wiadomość z podziękowaniem za wizytę w salonie. Dzięki temu klient czuje się zaopiekowany i dobrze obsłużony. 

3. Link do zgód marketingowych - BOT wysyła wiadomość z linkiem do zgód marketingowych, które po odesłaniu automatycznie zostaną odznaczone w DCRM. 

4. Przypomnienie o jeździe próbnej - BOT wysyła wiadomość do klienta przypominającą o umówionej jeździe testowej

5. Propozycja odkupu auta - BOT wysyła wiadomość do klientów zainteresowanych modelem w przypadku, gdy na stocku pojawi się dostępny model

6. Badanie CSI odnośnie jakości - BOT wysyła wiadomość z linkiem do ankiety CSI

7. Przypomnienie o wydaniu - BOT wysyła wiadomość do klienta przypominająca o dniu wydania pojazdu

8. Podziękowanie po wydaniu auta - SMS wraz z wizytówką Google

Serwis i obsługa posprzedażowa

1. Przypomnienie o wizycie - BOT wysyła wiadomość z przypomnieniem o umówionym terminie wizyty w serwisie

2. Przypomnienie o oddaniu auta zastępczego - BOT wysyła wiadomość o z przypomnieniem o kończącym się o terminie oddania auta z dokładną datą

3. Informacja o tym, że auto jest gotowe do odbioru - BOT wysyła wiadomość do klienta w momencie, jak auto jest już po serwisie i klient może przyjechać je odebrać

4. Ankieta CSI - BOT wysyła link do ankiety CSI po serwisie, aby uzyskać ocenę zadowolenia klienta z serwisu

5. Windykacja - BOT wysyła wiadomość SMS do klienta o zalegającej płatności. Takich przypomnień może wysłać kilka, a każde z nich może mieć inną treść

Do włączenia takiej automatyzacji SMS każdorazowo musimy zdefiniować: 

treść wiadomości - my pomożemy z propozycją wiadomości, ale zawsze zależy nam na spersonalizowaniu jej;

czas wysyłki SMS - czyli ile czasu od zmiany statusu/konkretnej akcji w CRM ma się wywołać automatyzacja;

link do ankiety/formularza - jeżeli jest chęć lub potrzeba dodania takiego linku w wiadomości.

Chcesz zautomatyzować któryś z tych procesów u siebie? Jak będzie wyglądała nasza współpraca?

1. Zgłoś zainteresowanie do działu handlowego automatyzacją przez formularz kontaktowy na naszej stronie WWW.

2. Twoje zgłoszenie przejmie nasz dział handlowy i przekaże informację do Project Managera. Wspólnie razem z Tobą i Twoim zespołem na spotkaniu online omówimy dokładny zakres automatyzacji.

3. Project Manager wyśle do Ciebie schemat pracy BOTa do potwierdzenia.

4. Następny krok to oferta w dokładną wyceną.

5. Po zaakceptowaniu oferty następuje planowanie terminu realizacji.

6. Gotowe: pora na odbiór automatyzacji na spotkaniu/mailowo.

Teraz pora na automatyzację u Ciebie! 

Masz pytania?

Jeżeli nie znalazłeś rozwiązania dla siebie możesz napisać do nas bezpośrednio przez formularz lub umówić się z naszym doradcą, który dobierze najlepsze rozwiązania z naszej szerokiej gamy produktów cyfrowych.