Chińska marka GAC w Polsce - Aion V i Hyptec HT - znamy ceny

Blog/ Chińska marka GAC w Polsce - Aion V i Hyptec HT - znamy ceny

Chiński gigant GAC oficjalnie w Polsce. Znamy ceny, specyfikacje i ambitne plany


Polski rynek motoryzacyjny stał się bramą do Europy dla kolejnego potężnego gracza z Chin. Koncern GAC (Guangzhou Automobile Group), jeden z czołowych chińskich producentów, oficjalnie rozpoczął swoją ekspansję na Starym Kontynencie, otwierając swój pierwszy salon w Warszawie. To strategiczne posunięcie zwiastuje nową erę konkurencji, szczególnie w dynamicznie rozwijającym się segmencie aut elektrycznych. Marka wchodzi na rynek z dwoma zaawansowanymi technologicznie SUV-ami, atrakcyjnymi cenami i niezwykle konkurencyjną gwarancją.

GAC Aion V - rodzinny SUV z imponującym zasięgiem


Pierwszym z debiutujących modeli jest GAC Aion V, kompaktowy SUV o długości 4,61 m i rozstawie osi 2,75 m, pozycjonowany jako bezpośredni konkurent dla takich modeli jak Tesla Model Y, Volkswagen ID.4 czy Kia EV6. Samochód napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 160 km/h.

Jednym z największych atutów Aiona V jest jego akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 75,3 kWh. Dzięki niskiemu zużyciu energii, deklarowanemu na poziomie 16 kWh/100 km, GAC obiecuje zasięg do 510 km w cyklu mieszanym i aż 708 km w jeździe miejskiej. Dzięki architekturze 400V i mocy ładowania prądem stałym (DC) do 180 kW, uzupełnienie energii od 10% do 80% zajmuje zaledwie 24 minuty. Już 15-minutowe ładowanie ma pozwolić na zwiększenie zasięgu o 370 km.

Aion V dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia. Wersja Premium kosztuje 178 900 zł, a Luxury 187 900 zł. Już w standardzie oferuje bogate wyposażenie, w tym między innymi adaptacyjny tempomat, a w wyższej wersji znajdziemy takie udogodnienia jak pokładowa lodówka, dźwiękoszczelne szyby oraz elektrycznie sterowane fotele z funkcją masażu, wentylacji i podgrzewania.


GAC Hyptec HT - luksus, styl i „sokole skrzydła”


Drugą, bardziej luksusową propozycją, jest GAC Hyptec HT. To duży SUV coupe z napędem na tylną oś, który ma ambicje konkurować w segmencie premium. Jego wyróżnikiem stylistycznym są tylne drzwi otwierane do góry, niczym "sokole skrzydła". Wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości, w tym skórą Nappa, a komfort podróży podnosi system audio Dolby Atmos i inteligentne sterowanie wentylacją i ogrzewaniem foteli.

Hyptec HT napędzany jest silnikiem o mocy 244 KM, który zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 7 sekund i prędkość maksymalną 183 km/h. Pojemny akumulator 72,7 kWh netto pozwala na przejechanie do 449 km w cyklu mieszanym WLTP i do 577 km w mieście. Moc ładowania DC wynosi do 163 kW, co umożliwia naładowanie baterii do 80% w około 30 minut. Hyptec HT imponuje również funkcjonalnością - oferuje ogromny bagażnik o pojemności od 670 do 1802 litrów oraz dodatkowy, 55-litrowy schowek z przodu (frunk). Model ten jest dostępny w jednej, bogato wyposażonej wersji Elite, której cena wynosi 222 900 zł.

Strategia na podbój rynku - sieć, gwarancja i produkcja w Europie


Za dystrybucję marki GAC w Polsce odpowiada firma Jameel Motors Poland, która ma już doświadczenie na rynku. Otwarcie flagowego salonu w Warszawie przy ul. Jubilerskiej 6 to dopiero początek. Plany zakładają dynamiczną rozbudowę sieci o kolejnych osiem punktów w największych polskich miastach, między innymi w Gdańsku, Krakowie i Wrocławiu. Aby zapewnić klientom bezproblemową obsługę, uruchomiono już centralny magazyn części w Polsce, a w Holandii powstaje Europejskie Centrum Dystrybucji.

Jednym z najmocniejszych argumentów sprzedażowych GAC jest bez wątpienia gwarancja. Producent oferuje aż 8 lat (z limitem 160 tys. km) ochrony na cały pojazd oraz 8 lat (lub 200 tys. km) na akumulator trakcyjny, co jest jedną z najlepszych ofert na rynku. GAC ma również ambitne plany produkcyjne - samochody marki mają być wytwarzane w Europie, w zakładach firmy Magna w Austrii. Koncern planuje systematycznie poszerzać gamę modelową, wprowadzając w przyszłości również pojazdy z napędem hybrydowym. Do 2027 roku GAC zamierza sprzedawać na Starym Kontynencie co najmniej 50 000 samochodów rocznie.

Masz pytania?

Jeżeli nie znalazłeś rozwiązania dla siebie możesz napisać do nas bezpośrednio przez formularz lub umówić się z naszym doradcą, który dobierze najlepsze rozwiązania z naszej szerokiej gamy produktów cyfrowych.