Aplikacja DealerRMS | Kompleksowy monitoring i zarządzanie opiniami Google

Blog/ Aplikacja DealerRMS | Kompleksowy monitoring i zarządzanie opiniami Google

W dobie cyfrowej, opinie i rekomendacje stają się jednym z kluczowych elementów wpływających na nasze decyzje zakupowe. Czy to film na wieczór, restauracja na lunch, czy serwis do naszego ulubionego samochodu – to, co myślą inni, niejednokrotnie kieruje naszymi wyborami. Badania pokazują, że opinie w Internecie traktujemy niemalże na równi z rekomendacjami od przyjaciół i rodziny.
Statystyki mówią same za siebie:
90% konsumentów czyta opinie przed wyborem firmy,
88% traktuje opinie online jak osobiste rekomendacje, 
68% uważa, że pozytywne opinie zwiększają zaufanie do marki.

Jakie są więc kluczowe korzyści dbania o pozytywną reputację online?
Po pierwsze, kształtowanie wizerunku. W świecie online pierwsze wrażenie liczy się podwójnie. Opinie Google często stanowią pierwszy punkt kontaktu potencjalnych klientów z Twoją marką. Dzięki nim możesz kształtować wizerunek Twojego dealerstwa tak, jak tego chcesz. Po drugie, zwiększenie zaufania - pozytywne opinie potrafią przekształcić niezdecydowanego klienta w pewnego siebie nabywcę. Dobra reputacja w Internecie to także poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania, Google ceni autentyczność i lojalność. 

Kluczowe kroki w zarządzaniu reputacją online: 
Monitoring opinii -
regularne przeglądanie i monitorowanie opinii pozwoli Ci być na bieżąco z tym, co Twoi klienci mówią o Twoim dealerstwie. Wyznacz osobę odpowiedzialną za monitoring. Ważna jest regularność, oraz szybka i odpowiednia reakcja. W tym kroku przydatne będą narzędzia powiadamiające o nowej opinii (alerty). 
Szybka i właściwa reakcja - nie każda opinia będzie pozytywna. Ale szybka i właściwa reakcja na negatywne opinie może przekształcić niezadowolonego klienta w zwolennika Twojej marki.
Odpowiadaj na wszystkie opinie. Zarówno pozytywne, jak i negatywne – pokazujesz w ten sposób, że  zależy Ci na opinii klientów. Dzięki temu budujesz zaufanie i kreujesz wizerunek firmy.Personalizuj odpowiedzi - pokazuj klientom, że są dla Ciebie ważni, a ich doświadczenia i uwagi są cenione. W dłuższej perspektywie, taka postawa może prowadzić do głębszych relacji z klientami i lojalności wobec Twojej marki.
Zachęcaj do wystawiania opinii - jeśli wiesz, że klient jest zadowolony z oferowanych przez Ciebie usług, nie krępuj się prosić go o wystawienie pozytywnej opinii w sieci. Takie autentyczne, pozytywne recenzje mogą znacząco podnieść wiarygodność Twojego dealerstwa w oczach potencjalnych klientów. W praktyce, zadowoleni klienci często chętnie dzielą się swoim pozytywnym doświadczeniem, ale bywają zapominalscy lub po prostu nie myślą o tym. Prosta zachęta lub przypomnienie może przynieść wymierne korzyści w postaci nowych, ufnych klientów. 


Korzystaj z technologii dla lepszego zarządzania reputacją - dzięki nowoczesnym narzędziom, takim jak nasza aplikacja DealerRMS, zarządzanie opinią online staje się prostsze i bardziej efektywne. DealerRMS umożliwia monitorowanie opinii w czasie rzeczywistym, powiadamianie odpowiednich osób w Twoim zespole o nowych opiniach oraz, dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, udzielenie właściwej odpowiedzi na opinię. W aplikacji RMS możesz także monitorować rankingi w ramach grupy dealerskiej, rankingi dealerstw lokalnych a także rankingi ogólnopolskie.
Wysokiej jakości opinie mogą przyczynić się do poprawy Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania, oraz sprawiają, że będziesz lepiej widoczny w Google Map Pack. Co to oznacza? Dzięki dobrym opiniom, Twoje dealerstwo ma szansę znaleźć się w elitarnej trójce wyników na mapie Google. Oprócz tego, otrzymując opinię, dostajemy nieocenione informacje zwrotne, ponieważ opinie klientów to bezcenne źródło informacji o Twoim biznesie.

Dlaczego odpowiedzi na opinie są tak ważne?
Nasze badania wśród opinii Google branży Automotive pokazują, że aż 57% negatywnych opinii pozostaje bez odpowiedzi. A przecież odpowiednio reagując można by odmienić doświadczenie tego klienta.

Dbając o pozytywne opinie i właściwie reagując na feedback, inwestujesz w wizerunek marki. Nie czekaj! Działaj aktywnie, by każdy klient czuł się doceniony, a jego pozytywne doświadczenia z Twoim dealerstwem były widoczne dla wszystkich w sieci. Oprócz budowania wizerunku marki i aktywnego działania, warto pamiętać, że pozytywne opinie i zadowoleni klienci mogą przekładać się na większą lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży. Dlatego też, inwestowanie w pozytywne relacje z klientami i efektywne zarządzanie opinią online ma długotrwałe korzyści biznesowe. 
Nasza aplikacja RMS daje Ci narzędzie, które pomoże Ci w tym zadaniu. 

Czy jesteś gotów przejąć kontrolę nad swoją reputacją online? Sprawdź DealerRMS już dziś! 

G

Masz pytania?

Jeżeli nie znalazłeś rozwiązania dla siebie możesz napisać do nas bezpośrednio przez formularz lub umówić się z naszym doradcą, który dobierze najlepsze rozwiązania z naszej szerokiej gamy produktów cyfrowych.